Spaghetti med super lækre kødboller

Denne uge har bare været lidt hektisk, så det har stået sløjt til med aftensmaden. Rugbrød kan man jo altid diske op med, men desværre har vi nok misbrugt den løsning lidt for meget på det seneste, så jeg gider simplethen ikke mere rugbrød! I går stod vi så midt i endnu en aftensmadkrise - det er ligesom om, at når jeg skal finde på noget nu og her, så har jeg absolut ingen idéer til noget som helst! Men thank god for google der så lige leverede en opskrift på 'Spaghetti ala Disney’, altså bare spaghetti med kødboller. Jeg tænkte, at det ville unger synes var et hit, og det var det bestemt - men det var altså også et hos os de voksne. Super lækre kødboller der vendes i mel inden stegning… mmm! Det skal vi have snart igen!

Kødboller:
500 g hakket oksekød kød 
1 finthakket løg 
1 fed presset hvidløg  
1 æg 
1 skive revet lyst brød - jeg brugte rasp i stedet 
50 g parmesanost 
1-2 tsk revet citronskal 
1/2 tsk oregano 
Salt og peber 
Mel til at rulle bollerne i 
Olivenolie til stegning

Derudover:
Tomatsauce på glas
Spaghetti

Ælt kødet sammen med løg og hvidløg og tilsæt herefter æg, revet brødkrumme/rasp, parmesanost, fintrevet citronskal, oregano, salt og peber. Form farsen til kødboller (lidt større en valnødder) og tril dem i mel. Brun dem så på en pande med olivenolie 4-5 min. og tilsæt tomatsovs. Lad det simre 10-15 min. 
Kog pastaen al dente og bland pasta, sovs og kødboller sammen - og så er der mad! Servér i et lækkert fad!

(jeg har før lagt en opskrift ud på pasta med kødboller, men jeg må sige denne opskrift er langt bedre!)

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar