Hjemmelavet guacamole


Fredag aften og ikke de store overskud til at stå i køkkenet og lave aftensmad! Så efter en hurtig beslutning, stod menuen på quesadillas med nachos og hjemmelavet guacamole. Man kan lave quesadillas på flere måder, og jeg tog den nemme løsning.
Tag nogle tortillas og put revet ost og små stykker stegt kylling i, fold dem midt på, så det bliver halvmåner fyldt med ost og kylling. Bag dem i ovnen i 8-10 min ved 200° og skær dem derefter over på midten - simpelt og nemt!
Tilbehøret var salsa, creme fraiche, hjemmelavet guacamole og nachos. Og hjemmelavet guacamole er noget af det bedste jeg ved!! Mmm jeg kan bare blive ved og ved og ved med at proppe mig;) Der er også forskellig måder at lave guacamole på, og her er min version.


Du skal bruge:
3 modne avocado
Creme fraiche eller græsk yoghurt (10%)
Et fint hakket lille løg
Saft fra 1 lime
Groft salt

Sådan gør du:
Fjern sten fra avocadoerne og mos dem godt. Bland 4-5 spiseskefulde creme fraiche og hakket løg i. Smag til med lime og salt og stil den lidt i køleskabet! Og så er det bare at proppe dig - velbekommen:)

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar