Brownies!

Igår kom Sander´s mormor og morfar på besøg til en kop eftermiddagskaffe, og så synes jeg at jeg ville byde på lidt lækkert!

Jeg havde selv lyst til noget med chokolade, og da jeg faldt over en opskrift på brownies fra Arla, som lød rigtig nem, blev det den jeg kastede mig ud i! (Find den her)

Jeg syntes selv de blev super gode, og besserne beklagede sig bestemt heller ikke;-)

Brownies (ca 20. stykker)

250 gram smør
150 gram mørk chokolade
4 æg
250 gram sukker (ca 3 dl)
150 gram hvedemel (ca 2 1/2 dl)
3 spsk kakao
200 hakkede valnøddekerner

Smelt smørret sammen med chokoladen i en gryde og lade det køle af. Pisk æg og sukker til en luftig "æggesnaps". Bland mel, kakao og valnøddekerner sammen og vend det forsigtigt i "æggesnapsen". Vend den afkølede chokoladeblanding i. Hæld dejen i en smurt firkantet form (ca 20x30 cm) (jeg brugte en bradepande belagt med bagepapir) og bag den midt i ovnen ved 175 grader i ca. 30-35 minutter.

Velbekommen!

*S*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar