Stegt flæsk med persillesovs (meget nem persillesovs)

Så er ferien for alvor slut, og i går var det første dag på jobbet efter en herlig ferie! I Frankrig stod den på masser af fisk, og jeg fik da også reddet mig en ordentlig omgang madforgiftning dagen før vi skulle hjem! Øv hvor var det nedtur - og det hjælper bestemt ikke at være gravid med stor mave:(

Men på arbejdsugens første dag stod den så på stegt flæsk med persillesovs - god solid dansk mad! Kæresten har stadigvæk en uges ferie, så jeg havde sat ham til at stege flæsk og minsandten om han ikke også havde skrællet kartofler, da jeg kom hjem:)

Man skal huske, at flæsken altid skal have meget længere i ovnen end der står på pakken (og man skal altid købe rigeligt med flæsk!!). Jeg tror, at dem vi lavede i går fik 45 min. på den ene side og 30 min. på den anden side ved 200° midt i ovnen. Det er en god idé at holde øje med flæsken løbende, da tykkelsen og størrelsen på skiverne selvfølgelig kan variere.



Til persillesovsen skal du til 3 personer bruge (vi spiser meget sovs, så måske der er nok til 4 personer):
75 g smør eller margarine
6 spsk hvedemel
1/2 liter letmælk
Et bundt persille
Salt

Sådan gør du:
Smelt smør i en gryde. Skru ned for varmen og tilsæt hvedemel. Rør med piskeris indtil alle klumper er rørt ud. Tilsæt derefter mælk lidt efter lidt - stadig mens du pisker. Lad sovsen koge op og smag til med salt. Tilsæt derefter hakket persille og smag igen til med salt.

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar