Grønsagssuppe med røde linser

Idag til frokost havde jeg lyst til suppe! Det er ISkoldt udenfor, så hvad bedre end en fyldig, velsmagende suppe til at varme sig på?
Opskriften aner jeg ikke hvor stammer fra - fik den af mine forældre for nogle år siden, de havde selv fået den af nogle venner, som de havde smagt den hos.
Den er rigtig nem at lave og så er den sund! Hvis man syntes den mangler lidt kød, kunne jeg forestille mig at den også ville være lækker med bacon tern eller måske kyllingestykker i?
Jeg lavede nogle små, sprøde brød til, de var også ganske gode. Jeg tog et stykke fuldkornsflute og skar ud i 1 cm tykke skiver. De blev lagt på en rist og penslet med hvidløgolie, drysset med parmesan og oregano, og herefter puttet i ovnen på 200 grader indtil de blev godt sprøde.


Du skal bruge:

1 hakket gulerod
1 hakket persillerod
1 hakket løg
2 spsk olivenolie
2 fed knust hvidløg
2 dåser hakkede, flåede tomater
1 tsk oregano
175 gram røde linser
Ca. 7 dl grønsagsboullion

Sauter alle grønsager i en stor gryde i olivenolie i 5-6 minutter. Tilsæt hvidløg, tomater og oregano og lad det koge op. Drys linserne i, rør om og tilsæt bouillon. Lad suppe snurre i 20 minutter til linserne er kogt helt ud og spæd evt til med vand til den ønskede konsistens opnås. Smag til med salt og peber.
Velbekomme:-)

*S*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar