Whipped Icing Mix

Til fødselsdagen i lørdags havde jeg nok bagt lidt for mange kager, hvis altså man kan det! Men jeg havde lavet 2 x lagkager, en kokos/hvid chokolade kage og chokolade cupcakes. Og det var altså for meget, men skidt pyt, det meste af familien fik lidt kage med hjem, så til spilde gik det da ikke!

Jeg har haft købt ind til at lave cupcakes til hver af August's fødselsdage, men de blev altså ikke til noget før i år! Og mmm de blev gode, og det var nemt at lave!


Jeg nåede desværre ikke at få taget så mange billeder af alle kagerne, men her er et billede fra om søndagen, hvor vi selv guffede lidt kagerester:)

Nå men til de cupcakes havde jeg bare lavet almindelig chokolademuffins, og så kom der icing ovenpå, og tilsidst et blåbær nu vi var ude i det blå tema.
Whipped Icing Mix kan købes hos Specialkøbmanden (http://specialkoebmanden.dk/), og det var meget nemt at lave.


Pulveret skal blandes med iskoldt vand (man kan evt. lige sætte vandet lidt i fryseren, så det bliver iskoldt), og så skal det piskes med en håndmikser, røremaskine eller hvad man nu har. Det får en lækker tyk konsistens, og så er det lige til at putte på kager, muffins eller hvad man nu vil dekorere. Jeg puttede lidt frugtfarve i, mens jeg piskede det, så det fik en fin lyseblå farve.
Det kan sagtens laves tidligere på dagen, og så først bruges senere. Det falder ikke sammen, men holder fint sin "stive" konsistens. De cupcakes der var tilbage dagen efter, så ligeså fine ud, som da jeg lavede dem om lørdagen.

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar