Bøf Stroganoff

Her til aften havde jeg forsøgt mig med Bøf Stroganoff, som jeg aldrig har prøvet at lave før. Og det blev faktisk rigtig godt, og så var det nemt at lave! Det skulle simre lidt tid, men da det først var i gryden, så passede det sig selv.

Du skal bruge:
500 g oksekød i tern/strimler
2 store løg
2 gulerødder
200 g champignoner
Lidt smør
Salt og peber
1 spsk. mel
3,5 dl boullion
2 spsk. tomatpuré
1 tsk. paprika
1/2 tsk. sennepspulver
1 dl ceme fraiche

Sådan gør du:
Hak løgene fint og skær gulerødder i skiver.
Brun kødet i smøret ved kraftig varme og krydr med salt og peber. Tag derefter kødet op af gryden.
Svist løg og gulerødder, og tilsæt derefter kødet igen. Drys melet over mens der røres konstant.
Put bouillon, tomatpuré, paprika og sennepspulver i. Læg låg på gryden og lad herligheden simre i 30-45 min, til kødet er næsten mørt. Smag til med salt og peber.
Tilsæt tilsidst champignoner og creme fraiche, og lad retten simre i 5-10 min. Smag igen til med salt og peber.


Jeg havde lavet kartoffelmos til, men man kan vist også spise kogte kartofler eller ris til. Det er helt sikkert ikke sidste gang, vi får Bøf Stroganoff herhjemme:)

Og nå ja - sennepspulver! Nogle der ligger inden med andre ideer til retter man bruger sennepspulver i?

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar