Choko-banan muffins :)

Mmm så har jeg endelig fået taget mig sammen til at bage noget med banan i! Siden vi var på "Fru Jensens Fristelser", hvor de havde nogle indbydende chokolade/banan muffins stående, har jeg tænkt på at prøve at lave nogle selv!
Jeg fandt en nem opskrift, som var rigtig god, men måske dejen godt kunne bruge 1 dl. mælk for at gøre den lidt luftigere - det må jeg prøve næste gang.


Du skal bruge:
80 g sukker
2 æg
180 g hvedemel
1 tsk. vaniljesukker
1 tsk. bagepulver
1 moset moden banan
75 g fint hakket mørk chokolade
125 g smeltet smør

Sådan gør du:
Put sukker og æg i en skål og pisk godt til en let og luftig masse. Sigt derefter mel, vaniljesukker og bagepulver ned i æggemassen og rør rundt. Rør forsigtig moset banan og hakket chokolade i. Hæld derefter den let afkølet smeltet smør i.
Fordel dejen i 10-12 muffinsforme og bag ved 180° i 15-20 min. midt i ovenen (dejen hæver godt op, så fyld ikke formene helt op).

*H*

1 kommentar:

  1. Godt så - nu ved jeg hvorfor dejen blev lidt tør! Nogle dage efter jeg havde bagt de lækre muffins, skulle August hjælpe med noget i køkkenet, og da han åbnede mikrooven, bum så stod der en hel skål smeltet smør, som skulle have været i dejen tilsidst!
    Såå der er derfor mit forsøg blev lidt tørt, da alt fedtstoffet manglede!! Jeg har bagt dem igen her i weekenden, men den rette mængde smør, og de behøver ikke mælk og blev virkelig lækre, nu når der var masser af fedtstof i!
    Men utrolig nok - så smagte de faktisk ok uden alt smøret, hvis altså man vil forsøge sig med en mere fedtfattig version:)

    *H*

    SvarSlet