Papirflyvere

Det er alligevel sket nogle gange, at jeg er blevet bedt om at folde en papirflyver til et eller andet barn, som jeg har været i selskab med. Og hver gang så har jeg gjort mit bedste, men med et resultat som jeg ikke har været super stolt af! Jo jeg har da kunne kaste papirflyveren op i luften, men det er aldrig lykkedes mig at lave en der kunne flyve mere end 2 meter... ikke ligefrem videre tilfredsstillende for nogen parter.
Da vi var på besøg hos mormor og morfar i fredags, kom min 3-årige søn så og bad mig folde en papirflyver... og åhh nej tænkte jeg! Jeg sagde til August, at han nok hellere skulle bede morfar om hjælp, for jeg tænkte, at han nok ville have mere styr på det end mig!
Men så sprang morfar op af sofaen og hentede en fantastisk bog ved navn "Build Your Own Paper Air Force" af Trevor Bounford indkøbt på Lousiana til 99,-.


Bogen er fyld med "opskrifter" på mange forskellige flyvere som rent faktisk er til at folde! Derudover indeholder bogen en cd med blueprints af alle flyverne. Dvs. at man bare sætter cd'en i computeren, vælger den flyver man vil folde, og ud af printeren kommer så et stykke papir med foldelinier, og så er det bare at følge instruktionen i bogen... virkelig simpelt!
Jeg foldede 3 forskellige flyvere og sikke et hit, da de alle 3 rent faktisk kunne flyve, og ikke bare endte på gulvet efter et splitsekund.
Bogen kan helt sikkert anbefales, og hvis ikke jeg når at købe den selv, så skal der helt sikkert foldes mange flere flyvere næste gang vi er på besøg hos morfar og mormor:)

*H*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar