Pesto med soltørrede tomater

Jeg har for nyligt prøvet at lave pesto med soltørrede tomater for første gang, og mums, det var godt!
Indtil videre har jeg brugt det til at røre op i noget kogt pasta som tilbehør, men jeg har planer om at prøve det som fyld i pizzasnegle, til tapas på noget lækkert brød og vende det på en kyllingfilet og så ind i ovnen! Har i andre gode idéer?


Pesto med soltørrede tomater (1 glas):

  • 1 glas soltørrede tomater
  • 50 gram mandler
  • 50 gram pinjekerner
  • 40 gram parmesanost
  • 1 fed hvidløg
  • salt
  • olivenolie
Rist først mandler og pinjekerner på panden indtil de tager farve og afkøl dem. Put herefter de soltørrede tomater inklusiv den olie de ligger i, i en staublender sammen med mandler, pinjekerner, parmesanost, hvidløg og salt efter smag. Blend det til det opnår den ønskede konsistens og tilsæt eventuelt olivenolie undervejs. Jeg tror jeg til satte omkring 1 deciliter. 

Velbekomme!

*S*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar