Rød salat

I øjeblikket er der især en salat, vi laver tit herhjemme. Den kræver lidt arbejde, men resultatet bliver altså virkelig godt. Jeg synes især denne røde salat passer godt til svinekød og fisk, og resterne har jeg nogen gange blandet op med f.eks. kogte speltkerner, så den bliver lidt mere fyldig. Jeg har ikke sat nogen mål på opskriften, da jeg aldrig har fået en opskrift, har bare fuldt en instruktion fra min mor, som heller ikke har nogen opskrift på den. Der skal blandt andet revet peberrod i, og det kan man jo så dosere, alt efter hvor stærk man synes salaten skal være.


For at lave denne flotte salat skal man bruge revet rødbede, revet æble, fint snittet rødkål, revet peberrod (jeg bruger selv den lille plastikbøtte man kan købe i alle supermarkeder), hvidvins eddike og salt. Af rødbede, æble og rødkål skal der være lige meget af hver. Et bud kunne være 2 store rødbeder, 2 store æbler og et kvart rødkålshoved. Bland disse 3 ingredienser godt og put så peberrod, hvidvins eddike og salt i efter smag. Personlig synes jeg at den skal have ret meget salt og hvidvineddike, så den smager af noget, men prøv jer frem! Jeg plejer at servere den med valnødderkerner på toppen, jeg har bare ikke nogen den dag jeg tog billedet :-)

Velbekomme!

*S*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar